مختصری درباره ما
جامعه نتورکرهای ایران
درصنعت بازاریابی شبکه ای
ایجاد گردیده است.راه های ارتباطی:
عضویت در خبر نامه
|
تاریخچه بازاریابی شبکه ای-بخش سوم
۳ – دليل ديگر اين است كه در عصر كامپيوتر زندگي ميكنيم در عصر دنياي كامپيوتري يعني اينترنت، چه بخواهيم چه نخواهيم، بايد بپذيريم كه با اين رقابت شديد و مخاطراتي كه در عصر كامپيوتر وجود دارد زندگي در اين عصر دشوار است و كار طاقت فرسايي است. مدتها پيش كارشناسان پيشبيني كرده بودند كه قرن بيست و يكم عصر رفاه و رفاه طلبي است و اين عصر اينترنت است كه به راحتي همه چيز را در اختيار ما مي گذارد. اما بايد دانست كه اين رفاه با تلاش و عرق جبين به دست ميآيد.
ريچارد پو ميگويد: نحوه زندگي در سالهاي آتي تا حد زيادي بر اساس انتخاب امروز ما و استراتژيهايي كه براي ايجاد تجارت خود در عصر اطلاعات به كار ميگيريم تعيين ميشود.
تايرون تيلور نت ورکر قوي شرکت Primerica (شركت بيمه اي كه از طريق NETWORK MARKETING خدمات خود را ارائه مي كند) مي گويد: در عصر حاضر آنچه كه غني را از فقير جدا مي كند، دانش و اطلاعات است. اما اين دانش و اطلاعات نيازي به مطالعة آكادميك ندارد. همانطور که يك مادر براي تربيت فرزندانش از كتابهاي روانشناسي به ويژه روانشناسي كودك كمك مي گيرد. از مشاورين مربوط كمك مي گيرد و هزينه و سرمايه گذاري مي كند تا فرزندي شايسته تحويل جامعه دهد.
ریچارد پو معتقد است : آنان كه NETWORK MARKETING را انتخاب مي كنند گامي بسيار بلند در مسيري درست بر ميدارند.
۴ – دليل ديگر، ازدياد ناامني در جامعه است. مردم در آمريكا، دچار هراس از خريد هستند. خيلي ها وقتي هوا تاريك مي شود براي خريد بيرون نمي روند و ترجيح مي دهند در پيلة خود بمانند تا اجناس به در خانة (پيله) آنها برده شود.
اين اتفاق در كشور ما هم در حال وقوع است. چند نفر از ما وقتي بيرون مي رويم، مراقب كيف مان نيستيم و بيخيال و بيدغدغه راه ميرويم؟ چند نفرمان موقع خريد عيد، پولها را با خيال راحت و يكجا در كيف مان ميگذاريم و تقسيم نمي كنيم؟ ديگر كم مانده پول را قبل از خريد يا بعد از خريد براي طرف پست كنيم كه دزديده نشود و به خودمان آسيب نرسد. ( منظور رساندن مطلب است.لطفا سوء تعبیر نگردد. )
خانم پاپ كورن ميگويد كه قرن ۲۱، قرني است كه عادتهاي خريد به شكل اساسي تغيير خواهد كرد. بجاي رفتن به مغازه، مغازه به خانة ما مي آيد. در آينده اي نزديك، NETWORK MARKETING همانند خريد عادي خواهد شد.
به همين دليل كارشناسان به دنبال راهي بودند كه بتواند با هزينة اندك اجناس را به خانه هاي مردم ببرد و آن راه، e-Commerce بوده يعني خريد و فروش از طريق اينترنت. خريد و فروش به اين طريق هم در ابتدا جذاب بود، اما انسان نياز به ارتباط دارد و تنها بخشي از e-commerce، توانسته است تا اين ارتباط را حفظ کند و آن NETWORK MARKETING است.
ريچارد پو، منظرهاي را تصور مي كند كه پاي كامپيوتر نشسته ايد و روي سوپرماركت كليك مي كنيد، سراغ مثلاً بخش شامپوها ميرويد و شامپوهاي مختلف با تبليغ خاص خود، جلوي چشم شما عشوه گري ميكنند. بعد شما روي يكي از آنها كليك ميكنيد، سفارش مي دهيد و به در خانة شما ميآيد. اما فكر ميكنيد اين كار تا چه مدت براي شما هيجان دارد؟ چيزي كه پو ميگويد اين است كه اگر به همين منوال بگذرد، تجارت الكترونيكي كه روزي رؤيا و آرزوي انسان بوده، به كابوس افراد بدل ميشود (شايد براي مخاطب حتي بدتر و مشمئزکننده تر از تبليغات تلويزيوني و اينترنتي شود). بنابراين بايد راه بهتري پيدا كرد كه روح هم داشته باشد. اين کار تنها زماني ميسر است كه انسان هم در انجام آن دخيل باشد.
۵ – از دلايل ديگر كه به نظرم جالب است، اينكه كارفرمايان خودشان هم به اين سمت و سو تمايل دارند. فرض كنيد که مي خواهم يك شركت بازرگاني داشته باشم. بايد سرماية هنگفتي را سرمايه گذاري كنم. جا و ابزار بگيرم و مجوزهاي مختلف و افرادي كه برايم كار كنند. اما تازه گرفتاري شروع ميشود. اگر بخواهم موفق باشم بايد مدام مراقب باشم كه آيا همه كار ميكنند يا نه؟ چون زيردستان تفكرشان اين است كه آنها كار مي كنند تا من سود ببرم كه واقعيت هم همين است. من بخشي از سود را به آنها مي دهم (به عنوان حقوق) براي همين انگيزه كار در آنها خيلي قوي نيست. در حاليكه با MLM همان افراد ميتوانند زيرمجموعه و دوستان من باشند كه من آنها را و آنها زيرمجموعه هايشان را مديريت ميكنند. در عين حال براي خود كار ميكنيم و به ميزان كار خود، سود مي بريم، آن هم با هزينهاي به مراتب كمتر! من سازماني را تشكيل ميدهم كه هم در سود و هم در ساختار و ساماندهي آن با ديگران همکار و شريك هستم.
ازاينرو، تجارت به سمت شيوة تمركززدايي به ويژه NETWORK MARKETING سوق پيدا کرد.
در مقاله بعدی به موضوع فازهاي تحول NETWORK MARKETING خواهیم پرداخت. از اینکه ما را همراهی می کنید سپاس گذاریم.
|